CO SE DĚJE V LESE
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACIŽáci nahlédnou do nejrůznějších dějů probíhajících v lese, a to přímo v lesním terénu v okolí Jezírka. Žáci si vyzkoušejí roli vědců při botanickém i zoologickém průzkumu, prozkoumají, jakou úlohu zastávají v lesním ekosystému jeho jednotlivé složky, jaké jsou vztahy a vazby mezi nimi a co se stane, když dojde k jejich narušení. Zjistí, jaké důležité funkce zastávají na planetě Zemi lesy. V programu nechybí pohybové hry v lese a drobné aktivity podporující spolupráci v kolektivu.
Rozšířená anotace
Žáci nahlédnou do nejrůznějších dějů probíhajících v lese, a to přímo v lesním terénu v okolí Jezírka. Žáci si vyzkoušejí roli vědců při botanickém i zoologickém průzkumu, prozkoumají, jakou úlohu zastávají v lesním ekosystému jeho jednotlivé složky, jaké jsou vztahy a vazby mezi nimi a co se stane, když dojde k jejich narušení. Zjistí, jaké důležité funkce zastávají na planetě Zemi lesy. V programu nechybí pohybové hry v lese a drobné aktivity podporující spolupráci v kolektivu.
Základní údaje o programu
Délka programu18–21 hodin (dle domluvy)
Cílová skupina3.–6. ročník ZŠ
Optimální počet účastníků15–32
Místo začátku a konce programu – popis místaJezírko
Požadavky na účastníkyPodrobné informace se seznamem vhodného vybavení obdrží učitel několik týdnů před odjezdem na pobytový program.
Cíle programu
Environmentální rozměr programuProgram navozuje kladný vztah člověka k lesnímu prostředí. Žáci získají přehled o možnostech plnění různých funkcí lesního ekosystému. Vytvoří si kladný vztah k rostlinám, živočichům i neživé přírodě.
VýstupyŽák/dítě:
- popíše a vysvětlí nejdůležitější ekosystémové funkce lesa.
- určí jednotlivá lesní patra a některé druhy rostlin a živočichů.
- vysvětlí význam půdních živočichů pro tvorbu půdy.
- samostatně vyhledá informace v určovacích klíčích a atlasech.
- na základě zjištěných informací vytvoří výstup v podobě modelu lesa.
- samostatně zhodnotí svou vlastní práci i práci ostatních.
Zařazení dle RVP
Průřezové témaEnvironmentální výchova/Ekosystémy
Výukový program naplňuje požadavky Doporučených očekávaných výstupů PT EV dle MŠMT z roku 2011 (metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ).
Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět, Člověk a příroda/Přírodopis
Rozvíjené klíčové kompetence- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
» VYTISKNOUT ROZŠÍŘENOU ANOTACI