ÚvodKroužky, tábory, víkendovky Akce a kurzy pro veřejnostVýukové programy a pobyty Vzdělávání pro pedagogy Spolupráce se školami Pracoviště AktuálněO Lipce Pronájmy prostor Ke stažení E-shop KontaktyTémata Podnikavá myslENDE
ENDE 0 ks
Konference Konev: Environmentální výchova v revizích RVP

Markéta Dvořáková

marketa.dvorakova@lipka.cz

Konference pro pedagogy ZŠ, SŠ


25. 11. 2025 | 9.00–16.00 h

KUMST, Údolní 495/19, Brno-střed


Pořádá: Kamenná



Konference se zaměří na to, jak lze téma změny klimatu přirozeně začlenit do školního vzdělávacího programu napříč předměty.


1 200 / 1 100 / 1 455 / 1 355 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog / nepedagog MRKEV, Mrkvička)





Více o tématu PODNIKAVOST

Více o tématu CESTY VE VZDĚLÁVÁNÍ





Každoroční konference k environmentální výchově v ZŠ a SŠ – Konev

Podíváme se na to, jak environmentální téma – a to zejména změna klimatu – může přirozeně prostupovat ŠVP jako celkem. Ukážeme si, jak téma naplňuje očekávané výsledky učení, podporuje rozvoj klíčových kompetencí a otevírá prostor pro mezioborové souvislosti.

Nabídneme konkrétní nápady, ukázky z praxe i prostor k tomu sdílet, jak se s tímto tématem pracuje na různých školách.

 

Moderuje: Petr Sucháček

 

Přednášky    

Klima a udržitelnost v novém RVP 

Kateřina Čiháková, Národní pedagogický institut ČR – garantka oboru přírodopis/biologie

Jak se v revidovaném RVP proměnila environmentální výchova a jaké příležitosti to přináší? Zaměříme se na průřezové téma Udržitelné prostředí a Klíčovou kompetenci k občanství a udržitelnosti. Ukážeme si také příklady výukových aktivit pro jednotlivé předměty připravené zkušenými učiteli, které jsou dispozici jako metodická podpora k RVP.

 

Klimatická gramotnost žáků základních škol

Jan Činčera, Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra environmentálních studií 

Co víme o znalostech, postojích a chování žáků ve vztahu k ochraně klimatu? Na konkrétních příkladech výzkumných zjištění si ukážeme, co je v klimatickém vzdělávání na základních školách potřeba nejvíce rozvíjet a jak se tyto oblasti promítají do revidovaného RVP. 

 

Příběhy škol – kráčíme ke změně

  • Když škola patří žákům: Den Země v jejich režii Dana Dýmalová, Markéta Matějková a žáci Gymnázia Kojetín
    přenášení odpovědnosti za učení na žáky, vlastní iniciativa, samostatnost, spolupráce
  •  Učíme svět jako celek, ne po kouskách – ZŠ Slunovrat Brno
    integrovaný předmět, propojení přírodovědných a humanitních oblastí, tematická výuka
  • Náš les, naše učebna – Jan Šrámek, ZŠ Zbraslav
    školní les, výuka v reálném prostředí, propojení s místem
  • Síla spolupráce: když se z jednoho nápadu stane tým – Irena Skotal Hillbrick, VŠO, SPŠ a JŠ Kutná Hora
    kolegiální spolupráce, společné plánování, sdílená změna

Cesty propojení

Společné sdílení účastníků konference.

 

Dílny

Klimaputování Českem (Dana Dýmalová, Markéta Matějková a žáci Gymnázia Kojetín)

Interaktivní průvodce tématem klimatu představí přímo žáci gymnázia: osm stanovišť vás provede Českem a pomůže pochopit vašim žákům vlivy klimatických změn na krajinu. Vhodné zejména pro ZŠ a nižší stupeň gymnázia.

 

Klima hravě (Lenka Šimková, Eliška Crháková – Lipka, pracoviště Lipová)
Hravé a zážitkové bádání nad změnou klimatu s možností vyzkoušet aktivity a pomůcky z programu pro 4.–6.třídy, který si školy mohou na Lipce zapůjčit. Vhodné zejména pro ZŠ a nižší stupeň gymnázia.

 

Klimazahrada (Ivana Plíšková, Veronika Šromová – Lipka, pracoviště Rozmarýnek)
Akční sada karet pro podporu projektového vyučování, proměnu zahrady v době klimatické změny a venkovní výuku – měření, návrhy opatření a praktická práce venku. Vhodné zejména pro ZŠ a SŠ.

 

Příručka k planetě Zemi (Martin Kříž – Chaloupky, SŠ Montessori Polná)
Ukázka modulové výuky propojující přírodní a společenské aspekty změny klimatu a adaptace do každodenního života, představení středoškolské učebnice o změně klimatu. Vhodné zejména pro  druhý stupeň ZŠ a SŠ.

 

Jak prostřednictvím práce s emocemi a „já“ růst v odolnosti a rovnováze (Bohuslav Binka – FSS MUNI)
Co odolnost je a jak se v čase mění? Odejdete s konkrétními technikami pro sebe i práci s druhými, větším pochopením, kdo vlastně jsme a snad i chutí v seberozvoji pokračovat. Vhodné zejména pro ZŠ a SŠ.







Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.