ÚvodKroužky, tábory, víkendovky Akce a kurzy pro veřejnostVýukové programy a pobyty Vzdělávání pro pedagogy Spolupráce se školami Pracoviště AktuálněO Lipce Pronájmy prostor Ke stažení E-shop KontaktyTémata Podnikavá myslENDE
ENDE 0 ks
Konference Konvička: Chvála rozmanitosti

Konference pro pedagogy MŠ, ZŠ


5. 11. 2025 | 8.30–15.30 h

Administrativní a školicí centrum JMK, Cejl 530/73, Brno


Pořádá: Kamenná



Jak dětem přiblížit hodnotu odlišnosti, podpořit jejich vnímavost a vytvářet prostředí, kde se každý cítí přijímaný?


1 200 / 1 100 / 1 455 / 1 355 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog / nepedagog MRKEV, Mrkvička)





Více o tématu CESTY VE VZDĚLÁVÁNÍ





Každoroční konference k environmentální výchově v MŠ (a na prvním stupni ZŠ) – Konvička

Chvála rozmanitosti

 

Rozmanitost je dar – v přírodě, kultuře i v dětských povahách. Jak ji dětem přibližovat, rozvíjet jejich citlivost, mluvit s nimi o odlišnostech a vytvářet prostředí, kde se budou cítit přijímané takové, jaké jsou?

 

Moderuje Jiří Nešpor.

 

Přednášky    

Chvála rozmanitosti – význam biodiverzity pro fungování ekosystémů

RNDr. Mojmír Vlašín

Přírodní rozmanitost naší planety Země je jedním z největších bohatství, protože je ve vesmíru unikátní. Rozmanitost se významným způsobem podílí na stabilitě a fungování ekosystémů. Ochuzení biodiverzity může vést k dysfunkcím v krajině, což může mít zásadní dopad na přežití člověka a jeho kultury. V lokálním měřítku může jednotlivec biologickou rozmanitost ovlivňovat, v globálním měřítku je rozmanitost ovlivněna hospodářskou činností (zemědělství, lesnictví, těžba surovin atd).

 

Jak učíme děti (ne)mít se rády 

Mgr. Šárka Miková

Sebehodnotu dítěte ovlivňujeme my dospělí tím, jak na dítě reagujeme. Milovat dítě ale nestačí – potřebuje cítit, že přijímáme jeho vrozenou osobnost a umožňujeme mu být samo sebou. Pedagogové hrají důležitou roli v tom, zda dítě vnímá svou jedinečnost jako hodnotu, nebo jako problém. Na přednášce si ukážeme, jak přistupovat k různým typům dětí, aby si mohly budovat zdravý vztah k sobě i vnitřní odolnost. 

 

Haló, pojďme ven!

Jana Kočařová, MŠ Bruntál

„Příroda je moje hřiště“

Zkušená pedagožka z MŠ Bruntál – U Rybníka, třídní učitelka třídy Broučci. Vybudovala školní přírodní zahradu, učí děti hodně venku, dlouhodobě přispívá k rozvoji dětí v předškolním věku formou hravých vzdělávacích a sociálních aktivit.

 

Planeta jako zahrada plná života

Libor Sukup, Sluňákov

„Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.“

Koordinátor vzdělávací sekce Sluňákova, místa, kde se děti i dospělí učí rozumět přírodě i sobě navzájem. Vede a spoluvytváří programy, které propojují hru, poznání a respekt k životu. Už jako student věděl, že jeho cesta povede právě sem – do domu, kde se rodí vztah k přírodě a kde se učení stává zážitkem.

 

Rozmanitost světa v příbězích

Petra Gajová, Arpok o.p.s.

„Je lepší položit otázku a vypadat hloupě pět minut, než se vůbec nezeptat a být hloupý celý život.“ – Konfucius

Vystudovala obor Mezinárodní rozvojová studia na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde také absolvovala souběžné studium učitelství geografie pro střední školy. Od roku 2005 je lektorkou globálního rozvojového vzdělávání v ARPOKu. V rámci rozvojového vzdělávání se zúčastnila řady tematických seminářů a kurzů. Podílela se na tvorbě vzdělávacích publikací. 

 

Jak na wellbeing

Lucie Bezděková Lauermanová

Smích je dar, který má každý z nás. Pro Lucku, učitelku jógy smíchu a smícholožku, je jóga smíchu víc než cvičení – představuje cestu k lehkosti, hravosti, zdraví, a především k sobě samému. 

 

Dílny

 

Jak učíme děti (ne)mít se rády (Šárka Miková)

Aniž si to uvědomujeme, promítáme my učitelé do výchovy a výuky hodně ze své vlastní osobnosti. Učíme děti způsobem, který by přirozeně vyhovoval nám. Komunikujeme s nimi jazykem, jaký je přirozený nám. A pak nás mrzí, že děti nejsou dost motivované nebo je těžké se s nimi domluvit. V dílně si ukážeme, jak vycházet vstříc potřebám různých typů osobnosti a podporovat tím jejich zdravou sebehodnotu. 

 

Haló, pojďte ven! (Jana Kočařová, MŠ Bruntál)

Každý den venku je příležitostí k objevování, růstu a radosti. V přírodě děti nejen běhají a skáčou – učí se dívat, naslouchat, být všímavé. Posilují své zdraví, odolnost i tvořivost. A co je nejcennější – čas strávený venku buduje vztahy. Když se na výpravy do přírody vydají děti s rodiči, s babičkou či dědou, nebo se svými průvodci ve školce, vznikají společné zážitky, které se vryjí hluboko do paměti i do srdce. Představíme si sadu jarních karet jako pozvánku ven. Do lesa, na louku, do parku i za dům. Pro malé i velké objevitele, kteří chtějí být spolu – a být víc venku. „Děti potřebují trávit čas tam, kde se svět nehýbe podle obrazovky, ale podle větru a zpěvu ptáků.“

 

Planeta jako zahrada plná života (Libor Sukup, Sluňákov) 

Představme si naši planetu jako velkou zahradu, ve které žijí různé květiny, stromy, hmyzáčci, ptáci, ryby a spoustu jiných zvířátek. Každý tam má svoje místo a všichni se navzájem potřebují. Proč má smysl s dětmi do této zahrady zavítat, život objevovat a zkoumat ho? Odpověď se bude ukrývat v praktických aktivitách, které si budete moci zažít na vlastní kůži. Inspiraci budete moci načerpat také z ukázek mnoha výukových pomůcek, jejichž pořízení nedá mnoho práce. Téma rozmanitosti si propojíme se smyly, badatelstvím a polytechnikou. Těšit se můžete také na živé zvířátko!

 

Rozmanitost světa v příbězích (Petra Gajová a Johana Krajčírová, ARPOK o.p.s.)

Objevte, jak může literatura otevírat dětem oči pro různorodost kultur, podporovat respekt k odlišnostem a inspirovat je k aktivnímu zájmu o svět kolem nich. Ponoříme se do knih, které srozumitelně otevírají témata jako jinakost, spravedlnost či soužití v kulturně pestré společnosti. Společně si vyzkoušíme metody, jež v dětech rozvíjejí empatii, kritické myšlení, čtenářskou gramotnost i porozumění rozmanitému světu. Těšte se na inspirativní odpoledne plné nápadů, které můžete hned druhý den využít ve své třídě!

 

Wellbeing prakticky – uvolňovací techniky (Lucie Bezděková Lauermanová)

Dílna zaměřená na laskavou péči o sebe a podporu fyzického, duševního i emocionálního zdraví. Prakticky si vyzkoušíte techniky, které můžete používat sami pro sebe i s dětmi, které je možné snadno začlenit do každodenního života a práce. Naučíme se rozeznávat signály stresu. Můžete se těšit na tipy a ukázky cvičení pro uvolnění těla a uklidnění mysli, techniky které budete moci hned využít. Seminář je interaktivní – zahrnuje cvičení, diskusi a praktické tipy. Doporučuje se pohodlné oblečení.

 

 







Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.