Zuzana Fabian
Konference pro pedagogy MŠ, ZŠ
28. 11. 2024 | 8.30–16 h
KrÚ Jmk, Cejl 73, Brno
Pořádá: Kamenná
Probádejme, co nabízí příroda a její živly – voda, vzduch, země a oheň – k podpoře celkového rozvoje dětí. Živly jako metafora různých osobnostních typů dětí. Živly jako inspirace k výuce i k porozumění tomu, co děti potřebují.
1 200 / 1 100 / 1 455 / 1 355 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog / nepedagog MRKEV, Mrkvička)
Více o tématu CESTY VE VZDĚLÁVÁNÍ
Nebojme se živlů, živly nás oživí, živelnost osvěží!
Trauma, muška jenom zlatá.
PhDr. Michala Bojarski, Ph.D.
Trauma je v současnosti nadužívané slovo, které v běžné mluvě hodně posunulo svůj opravdový význam. Dozvíte se, co dětské trauma doopravdy je, jak vzniká a jak se projevuje. Pokud traumatu a jeho fyzickým a psychickým zákonitostem učitel porozumí, sníží se tím částečně jeho frustrace. Může pak reagovat citlivěji a s větším klidem, aby se dítě cítilo lépe a mohlo případně ve škole lépe spolupracovat.
Daří se nám pečovat o energii živlů v nás?
Mgr. Zdenka Štefanidesová
Pro přirozený proces učení potřebujeme využívat všech druhů energie, která se nachází v přírodě, tedy i v nás. Když poznáme, co nám přináší stabilitu, vytrvalost nebo rychlost a radost, a také tvořivost a vztahovost,
tak se můžeme naučit, jak s těmito energiemi živlů zacházet – přirozeně je doplňovat, zklidňovat, rozdmýchávat i prospěšně využívat pro sebe či pro ostatní. Pro proces učení a zvládání změn je tento druh sebepoznání a práce s energií klíčem k pocitu spokojenosti
a štěstí.
Dítě v náručí přírody aneb Terapie divočinou
Mgr. Jana Švecová
Proč na lidskou psychiku působí příroda tak mocně? Co je to terapie přírodou a dokonce divočinou? Může být užitečná dětem tak, aby byly zdravější a šťastnější? Troufne si příroda na "souboj s traumatem"? A jak s tím vším mohou zacházet pedagogové a průvodci nejen ve školách? Tyto a další vzrušující otázky si společně prozkoumáme.
Práce s živly ve Špičkové školce
Mgr. Zuzana Stejskalíková, ředitelka MŠ
„Nejzajímavějším přírodním živlem je pro nás samotné DÍTĚ.“
Živly badatelsky a tvořivě
Miroslava Nováková dipl. ek., Ing. Aleš Kočí SEV Divizna Liberec
Objevování přírody nás provází na každém kroku, stačí se jen dívat kolem sebe. Pojďte s námi zkoumat živly kolem nás. Inspirací se vám může stát náš celoroční projekt Živly kolem nás – badatelsky a tvořivě, který vám představíme.
Živelná školka
Jana Kočařová, MŠ Bruntál
Relaxační techniky ke snížení napětí, Michala Bojarski
Zkusíte si na sobě několik technik uvolnění napětí Vás i dětí ve třídě. Dostanete tipy, jak ve třídě nastolit atmosféru většího bezpečí a důvěry. Součástí webináře budou také diskuze s dalšími učiteli, pro které je důležité, jak se učitel i žáci ve třídě cítí. Mluvit se bude např. o tom, co může učitel udělat sám pro sebe, aby cítil celkově spokojenější a aby vykonával svou náročnou práci s větší radostí a smysluplností
Ukázky činností a práce s živly ve Špičkové školce, Zuzana Stejskalíková
Nejzajímavějším přírodním živlem je pro nás samotné DÍTĚ. Nesnažíme se krotit jeho živelnost. Dáme mu pozornost, podporu, důvěru, čas objevovat a mnoho příležitostí k tvorbě i překonávání vlastního nepohodlí. Příroda je naší paní učitelkou. Na naší přírodní zahradě trávíme opravdu mnoho času, ale nejlepší příležitosti k učení a vnímání všech živlů nám stejně dává divoká příroda. To je ta nejúžasnější zahrada.
Živly a živelnost jako inspirace k výuce a porozumění tomu, co dnešní děti potřebují, Zdenka Štefanidesová
Během setkání se seznámíme s jednoduchými aktivitami, které vycházejí z prožitkové pedagogiky a nabízejí seznámení s procesem propojenosti čtyř základních přírodních živlů (země, voda, oheň a vzduch). Vyzkoušíme si práci s jednoduchým výtvarným příběhem, dotkneme se základů artefiletiky či landartového tvoření. To vše v podobě, kterou lze hned využít ve vzdělávacím procesu s dětmi.
Živly badatelsky a tvořivě, Mirka Nováková, Aleš Kočí, SEV Divizna Liberec
Společně se podíváme na ŽIVLY očima malého badatele. Nabízíme vám, jak poznávat svět kolem sebe a dívat se na něj tak trochu jinýma očima. Představíme vám celoroční projekt Živly kolem nás – badatelsky a tvořivě, ve kterém najdete inspiraci na bádání a tvoření s dětmi po celý rok. Slyšeli jste o tom, co se všechno přihodí, než se prkno narodí? Podařilo se vám někdy rozluštit klubíčkovou záhadu? A jestlipak víte, co žhne více než oheň? Vyzkoušíme si některé aktivity z projektu, budeme společně bádat a nakonec i tvořit.
Ochutnávka přírodní terapie a terapie divočinou, Jana Švecová
Ochutnáte na vlastní kůži několik základních technik, které využívá terapie divočinou. Jak zásadně se liší od zážitkové pedagogiky a jiných blízkých rámců. Objevíme, proč méně je někdy více. Ukážeme si na co se vědomě zaměřit a jak pracovat s tím, co skrze kontakt s přírodou můžete i v krátkém čase získat. Jak si pro sebe každodenně ukrást střípky nature therapy, i když jste ve městě.