Co na projekt říká paní učitelka?
S velkou radostí hodnotím miniprojekt našich školáků. Pracovali na něm s nadšením, odpovědností a kreativitou. Celý projekt byl nejen smysluplným propojením environmentální výchovy s praktickými dovednostmi, ale také cennou zkušeností ve spolupráci, plánování a samostatnosti.
Už od začátku děti projevily opravdový zájem o téma plastového odpadu. Výběr látkových sáčků jako ekologické alternativy vzešel přímo z jejich pozorování a diskusí. Oceňuji, že děti dokázaly přemýšlet v širších souvislostech – nejen o samotném odpadu, ale i o způsobech, jak mohou svým chováním ovlivnit okolí.
V průběhu se projevily různé silné stránky dětí. Některé vynikaly v komunikaci, jiné v šití, plánování nebo výtvarné tvorbě. Projekt umožnil každému najít si své místo a zažít úspěch. Zejména jsem byla mile překvapena, s jakou trpělivostí a odhodláním děti zvládly práci se šicím strojem – pro mnohé to byla zcela nová zkušenost.
Velkým přínosem bylo i propojení s komunitou – zapojili se rodiče, místní obchod i Strážci Země. Děti tak mohly vidět, že jejich práce má reálný dopad mimo školní prostředí. Stánek s látkovými sáčky a informačními plakáty není jen výsledkem projektu, ale symbolem aktivního občanství a péče o společné prostředí.
Celý projekt hodnotím jako velmi přínosný. Pomohl žákům pochopit, že i malá změna může mít význam, a že každý může svým dílem přispět k ochraně přírody. Děti získaly praktické dovednosti, ale také důvěru ve vlastní schopnosti něco změnit. A právě to považuji za největší úspěch.
Eva Moudrá, ZŠ Libhošť