Jak na sucho

duben–říjen

8. – 9. ročník ZŠ, 1. – 4. ročník SŠ


Rychta, Krásensko 76, 683 04   

5 hod

 venku



Pořádá: Rychta

20–30 žáků


190 Kč/žák



Nedostatek vody je jedním z nejzávažnějších dopadů změny klimatu trápících náš region. V roli důležitých aktérů budeme hledat shodu na smysluplných opatřeních, která pomohou udržet vodu v zemědělské krajině.



Více o tématu ZMĚNA KLIMATU






Nedostatek vody je jedním z nejzávažnějších dopadů změny klimatu trápících náš region. V roli důležitých aktérů budeme hledat shodu na smysluplných opatřeních, která pomohou udržet vodu v zemědělské krajině.

Rozšířená anotace

Co můžeme dělat, aby krajina zadržela větší množství vody? Tato otázka trápí řadu obyvatel. Žáci zjistí, jaké zájmové skupiny může problém trápit, jaký je jejich pohled a možná opatření. V roli aktérů zažijí, jak složité je prosadit své návrhy řešení a své zájmy. Snaží se najít řešení vyhovující většině. Program volně navazuje na program Z bláta do pouště.

Základní údaje o programu

Délka programu
5 hod. včetně přestávek

Cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠ

Optimální počet účastníků
20–30

Místo začátku a konce programu – popis místa
program probíhá v zemědělské krajině v okolí budovy Rychty v Krásensku, v případě horšího počasí je dostupné zázemí budovy

Požadavky na účastníky
psací potřeby, terénní obuv a oděv, pláštěnka

Cíle programu

Environmentální rozměr programu
Žáci si uvědomí příčiny nedostatku vody v krajině a na základě terénního průzkumu navrhují konkrétní opatření vedoucí ke zlepšení situace. Uvědomují si klady a zápory těchto opatření v krajině.

Výstupy
Žák/dítě:
  • navrhne konkrétní opatření zlepšující stav vody v krajině
  • hodnotí vhodnost jednotlivých opatření
  • popíše hlavní příčiny nedostatku vody v krajině


Zařazení dle RVP

Průřezové téma
  • Osobnostní a sociální výchova ZŠ: Sociální rozvoj
  • Environmentální výchova ZŠ: Ekosystémy, Základní podmínky života, Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí
  • Osobnostní a sociální výchova SŠ: Sociální komunikace
  • Environmentální výchova SŠ: Člověk a životní prostředí, Životní prostředí regionu a České republiky


Vzdělávací oblast
ZŠ: Člověk a jeho svět (Rozmanitost přírody); Člověk a příroda/Zeměpis (Životní prostředí); SŠ: Člověk a příroda/Geografie (Životní prostředí), Geologie (Voda)

Rozvíjené klíčové kompetence
  • kompetence komunikativní
  • kompetence občanské










Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.