ÚvodKroužky, tábory, víkendovky Akce a kurzy pro veřejnostVýukové programy a pobyty Vzdělávání pro pedagogy Spolupráce se školami Pracoviště AktuálněO Lipce Pronájmy prostor Ke stažení E-shop KontaktyTémata Podnikavá myslENDE
ENDE 0 ks

Co je podnikavost?

Podnikavost je sada dovedností potřebných pro život v rychle se měnícím světě. Zahrnuje pěstování sebedůvěry, povědomí o silných a slabých stránkách, posilování odvahy zdravě riskovat, rozvíjení vědomí odpovědnosti a mnoho dalšího. Provedeme vás.



Podle EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework – Evropský rámec klíčové kompetence k podnikavosti se kompetencí k podnikavosti rozumí schopnost využívat příležitosti a nápady a vytvářet z nich hodnoty pro ostatní. Seznamte se s teoretickým základem výchovy k podnikavosti:

INFORMACE PO RUCE

Základ výchovy k podnikavosti nastavuje EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework Evropský rámec klíčové kompetence k podnikavosti. Pročtěte si jej!

 

Chcete-li se s teorií seznámit ve větší šíři, stáhněte si metodiku Co je výchova k podnikavosti.

 

Teoretický rámec doplňují další klíčové dokumenty, projděte si je.

 

 

 

 

Tři oblasti kompetencí k podnikavosti
Nápady a příležitosti
Zdroje
Do akce
Podnikavostí k vyšší udržitelnosti
Podnikavost v revidovaných RVP


Co je výchova k podnikavosti?

 

Výchova k  podnikavosti je předpokladem profesního uplatnění absolventa školy, jeho aktivního zapojení do života společnosti i snadnějšího zvládání osobního a rodinného života. Propojuje vzdělávání s praktickým životem, odstraňuje hranice mezi vzděláváním, prací a aktivním občanem; trénuje dovednosti obecné, uplatnitelné průřezově napříč všemi obory a oblastmi života (také nazývané soft skills).

O výchově k podnikavosti čtěte více v uceleném konceptu Vývojové kontinuum klíčové kompetence
k podnikavosti (2020)
 a v dokumentu Doporučení ředitelům škol k podpoře výchovy k podnikavosti (2020).

 

Výchova k podnikavosti přirozeně podporuje motivaci

k odpovědnému způsobu života a vytváření hodnot pro své okolí.

Co přináší výchova k podnikavosti žákům?

  • Zvýšení konkurenceschopnosti na dynamickém trhu práce.
  • Posílení sebepoznání, sebedůvěry, vnitřní motivace
    a aktivního sebeřízení.
  • Schopnost činit rozhodnutí a nést za ně odpovědnost.
  • Podporu realizace podnikatelských nápadů v součinnosti
    s výukou.
  • Vnitřní motivaci k sebezaměstnávání, sebevzdělávání
    a celoživotnímu učení.
  • Předpoklady pro snadnější zvládání osobního a rodinného života.
  • Dovednosti týmové spolupráce, diskuze, přijímání kritiky
    a jiných názorů, dosahování kompromisů.
  • Vnitřní motivaci k aktivnímu řešení problémů.
  • Znalost principů etického chování, jejich zařazení do vlastního žebříčku hodnot a jejich respektování v osobních postojích.

Co přináší výchova k podnikavosti škole?

  • Dobré PR a vyšší prestiž školy – podnikavost žáků je jasný, konkrétní a doložitelný úspěch vzdělávací instituce.
  • Autenticitu, tedy faktické propojení vzdělávání s běžným životem.
  • Snadnější zavádění projektové výuky a mezioborové propojování vzdělávacích témat.
  • Zvýšený zájem nových uchazečů o studium.
  • Sdílení různých aktivit a zkušeností žáků SŠ se žáky ZŠ,
    s veřejností, rodiči, absolventy SŠ a firmami v souvislosti
    s trhem práce (workshopy, trhy, dílny, …).
  • Využívání případné finanční podpory rozvoje podnikavosti a realizace rozvojových projektů se zapojením žáků
    a komunity.

Co přináší výchova k podnikavosti učitelům?

  • Zvýšení motivace a osobní tvořivosti.
  • Větší odvahu k inovacím ve výuce.
  • Otevřenost k formativnímu hodnocení.
  • Jistotu při plánování a realizaci projektové výuky.
  • Propojování obsahových předmětů s průřezovými kompetencemi.
  • Propojování výuky s realitou.

Co přináší výchova k podnikavosti komunitě
a celé společnosti?

  • Navázání pevných vztahů mezi školou a komunitou, firmami, zaměstnavateli či úřady v okolí školy.
  • Předpoklady pro aktivní zapojení absolventů škol do života společnosti.
  • Vnitřní motivaci absolventů škol pro angažovanost v místě, kde bydlí, například zapojení do politiky, dobrovolnických aktivit, do řešení environmentálních témat, do volnočasových nebo školních aktivit.
  • Snižování socioekonomických vlivů na vzdělávání – ze zahraničních zdrojů vyplývá, že právě pro děti ze znevýhodněného prostředí má podnikavost největší přínos.

 

 

 

Podnikavá škola působí na děti, vyučující, rodiče i širokou veřejnost.





Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.